CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Isu Individu Kelainan Upaya dalam Penguasaan Matematik

salam readers....

kita bertemu kembali mengenai isu seterusnya iaitu mengenai akses dan ekuiti individu yang kelainan upaya dalam subjek matematik...tapi sebelum itu, kamu semua tahu tak apa dimaksudkan dengan individu kelainan upaya?????

mesti kamu semua kurang jelaskan mengenai individu kelainan upaya kn....sebenarnya...individu kelainan upaya ini merupakan individu yang mengalami kekurangan dari segi kognitif, fizikal ataupun mental. kemungkinan individu kelainan upaya ini mempunyai kesemua kelemahan atau menpunyai salah satu sahaja kelemahan seperti mempunyai kekurangan dari segi fizikal sahaja....contohnya seseorang yang paralysed. 
di sini, kumpulan kami ingin bincangkan mengenai akses dan ekuiti kurang dalam kalangan murid-murid kelainan upaya ini dan murid-murid ini juga dikenali sebagai murid pendidikan khas...Bagi mengenai lebih lanjut apa itu murid pendidikan khas...kamu semua boleh merujuk kepada buku :

Jamila K.A Mohamed (2008) yang bertajuk : Special Education 4 Spec. child

di sini saya ingin tinggalkan persoalan....adakah mereka ini kurang mendapatkan akses dan ekuiti pendidikan matematik disebabkan faktor diri mereka sendiri ataupun disebabkan faktor luaran??????

marilah kita fikir sama-sama apakah sebenarnya puncanya akses dan ekuiti yang kurang dalam kalangan murid pendidikan khas ini....kita akan bertemu lagi di hari akan datang yea...membincangkan isu yang sama juga dan lebih lanjut lagi....

bye readers....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...